Terug naar het overzicht ›
Gepost op 04 oktober 2019 in DEBA Werkwijze

Afspraken voor een vlotte thuislevering

Een levering waarbij alles vlekkeloos verloopt is erg belangrijk. Zowel voor jou als voor ons. Wij controleren alle verpakkingen voordat ze geleverd worden en we behandelen ze met zorg. We vragen ook dat je zelf enkele voorzorgen neemt. Om je te helpen bij deze goede voorbereiding geven we enkele gouden tips en maken we graag duidelijke afspraken: 

  1. We informeren je via e-mail en sms wanneer jouw bestelling voorradig is. Via dit bericht kan je in eerste instantie je eventuele restbedrag overmaken. Vanaf dan kan je een leveringsafspraak maken via 03 722 92 80 of leveringen@debameubelen.be

  2. Een drempellevering = geleverd op het leveringsadres, op maximum 40km van DEBA via de snelste route met de vrachtwagen, op het gelijkvloers in de eerste ruimte (zoals inkomhal of garage), zonder uitpakken of monteren. Extra kilometers worden steeds aan €2.49/km gerekend.

  3. Kies je liever voor levering à la carte? Dan komt jouw bestelling in een ruimte naar keuze te staan. Is deze ruimte gelegen tussen verdieping 1 en 7, dan betaal je €99 voor een ladderlift en €66/u/persoon. De uurprijs voor andere diensten (zoals bv. montage en meenemen afval) bedraagt ook €66/uur per persoon. Onze leveringsteams bestaan meestal uit 2 personen. Deze diensten kunnen op ieder gewenst moment door jou beëindigd worden.

  4. Voorzie voldoende parkeerruimte, op maximum 10m van de deur of garage:
  • Bij levering zonder ladderlift is er 15 meter nodig.
  • Bij levering met ladderlift is er 18 meter nodig.
  • Vraag tijdig borden voor parkeerverbod bij uw gemeente aan, zodat u de nodige plaatsen kan vrij houden.
  • Let op: indien er een algemeen parkeerverbod geldt dien je zelf de nodige aanvragen bij de gemeente te doen, zodat wij er reglementair kunnen parkeren.
  • Indien er geen geschikte parkeerplaats voorzien is binnen 10m, vervalt de drempellevering en worden de levering en de werktijd voor het laden en lossen aangerekend.

Leveringen kunnen plaatsvinden van maandag tot en met vrijdag.

Als je goederen bij ons zijn binnengekomen, krijg je een betalingsmail met de vraag om het restsaldo te betalen. Na ontvangst van betaling krijg je een mail om een afspraak te maken voor levering. De betaling gebeurt steeds vooraf online en kan met Bancontact, Mastercard, Visa, of Paypal. Het saldo van de bestelling dient volledig betaald te worden vooraleer je een leveringsafspraak kan inplannen. 

Indien je voor een levering à la carte koos (extra’s bovenop de drempellevering, zoals montage) wordt er per minuut getimed en wordt er ter plaatse enkel met Bancontact afgerekend.

Indien je voor de levering betaalt per overschrijving, kan het tot 5 werkdagen duren alvorens er een mail naar je verstuurd wordt om een afspraak te maken. Vermeld bij je betaling de gestructureerde mededeling vermeld op je verkoopovereenkomst. Print het betalingsbewijs af om te tonen aan de monteur. Als je de dag voor levering in onze winkel komt betalen, gelieve dan het betalingsbewijs van onze receptie bij te houden en te tonen aan de monteur. 

U kan betalen op de volgende rekeningnummers:
KBC BE51 7350 4117 4262
ING BE16 3930 4150 4874

  1. Voorzie een vlotte doorgang naar de kamer waar je nieuwe meubelen zullen staan. De nodige ramen, deuren en doorgangen moeten geschikt zijn. (Een deur van 70cm breed is niet breed genoeg om een relaxzetel binnen te brengen, bijvoorbeeld.) Zorg ervoor dat de plaats waar er gemonteerd moet worden, leeg is. Een goed voorbereide ruimte zorgt voor een lagere kost.

  2. Gelieve je persoonlijke gegevens op de verkoopovereenkomst te controleren. Indien er een wijziging nodig is (GSM, vast telefoonnummer, leveringsadres, verdieping....), gelieve dit te mailen naar leveringen@debameubelen.be Of bel ons tijdens de kantooruren op dit nummer: 03 722 92 80.

  3. Indien je wenst dat we oude meubelen meenemen (tegen betaling), dan dien je dat op voorhand met de verkoper afgesproken te hebben en is dat genoteerd op de verkoopovereenkomst. Je dient de meubelen op voorhand te demonteren (niet voor salons en matrassen). Indien het niet afgesproken is met de verkoper, maar je toch wenst dat we de meubelen meenemen, dan dien je de leveringsdienst minstens 3 werkdagen voor de levering te verwittigen.

  4. Een levering met een ladderlift tot en met de 7e verdieping kost €99 (huur lift) + €66/uur per persoon voor alle extra diensten gekoppeld aan het gebruik van de ladderlift. (bv. bediening). Vanaf de 8e verdieping voorzien we een offerte op maat.

  5. Wanneer er op een eerste verdieping via de trap geleverd kan worden, vervalt de kost van €99 voor de huur van de lift. De beslissing of de trap geschikt is, is steeds de eindverantwoordelijkheid van de monteur in samenspraak met de dispatcher. Er zal een afweging gemaakt worden of het volume en het gewicht van de pakketten dit toelaten.

  6. Wanneer er via de binnenlift van het gebouw geleverd kan (en mag) worden, vervalt deze kost van €99 ook. Vraag steeds de toestemming van de conciërge of de eigenaar van het gebouw om deze te gebruiken.

  7. Indien de meubelen via de trap naar boven gebracht worden, dan is het uw verantwoordelijkheid om de trap goed af te dekken met degelijke bescherming zoals beschermkarton. Hou er ook rekening mee dat onze monteurs steeds veiligheidsschoenen aan hebben.

  8. Er wordt door onze mensen geen vensterglas uitgenomen. Hiervoor contacteer je best zelf een glazenmaker.

  9. Je beslist op het moment van aankoop welke opties je à la carte wilt. (uitpakken, montageadvies, montage, levering op verdieping,…) Op het moment van levering kan je niet beslissen om nog bijkomende opties te kiezen. Dit zodat wij onze planning kunnen respecteren. Je kan op het moment van levering wel steeds kiezen om de extra gekozen diensten vervroegd te laten stoppen.

  10. Een leveringsafspraak kan geannuleerd of verplaatst worden ten minste 5 werkdagen voor de afgesproken leveringsdatum. Indien er toch later afgebeld wordt, of bij afwezigheid op de dag zelf, zijn we genoodzaakt annulatiekosten of extra transportkosten aan te rekenen bij een volgende afspraak.

  11. Uur van levering: door de drukte op de Belgische wegen, files, wegenwerken of onvoorziene problemen bij klanten voor je, kan de planning steeds uitlopen. Hierdoor kunnen we nooit een exact leveringsuur afspreken gedurende de dag. De levering zal steeds plaatsvinden tussen 07u00 en 19u00 of vroeger. Je hoeft niet thuis te wachten, onze chauffeur zal altijd een half uur voor aankomst telefonisch contact opnemen. We verwachten wel dat je thuis bent wanneer onze chauffeur zich aanmeldt. Indien er niemand thuis is, zijn we genoodzaakt extra transportkosten aan te rekenen. 

 

Zo. Met deze tips in het achterhoofd bent u goed voorbereid op een vlotte thuislevering!

Seppe Nachtegael van de afdeling Verkoop

Hoi,

Ik ben Seppe van de afdeling Verkoop. Aarzel niet om ons te contacteren. Samen met het DEBA team sta ik voor je klaar!

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuwtjes, kortingen, promoties & evenementen.